Ohlasy studentů na exkurzi do Lipska 2012

Několik studentů naší školy se vypravilo 16. března za doprovodu prof. Krause a prof. Pavlištové na knižní veletrh v Lipsku. Níže si můžete přečíst tři příspěvky, které akci v různé šíři popisují.

Zájezd do Lipska byl můj první a musím říct, že mě rozhodně nezklamal. V Lipsku jsme byli bohužel jen půl dne, a to na poznání jeho krás nestačí, ale mohl jsem vidět krásný a moderní knižní veletrh na okraji města a několik krásných památek.

Richard M. (K1)

Ve čtvrtek 15. března 2012 se studenti pražské SŠKK a jedné táborské školy vydali na dvoudenní výlet do Německa (Saska). První zastávka byla v Drážďanech, krásném městě s ne moc pěknou, zvláště nedávnou historií.
Dále se pokračovalo do Míšně. Toto poklidné městečko je proslavené především svým porcelánem. Proto jsme zde navštívili Muzeum porcelánu a manufakturu s ukázkami prací. Ve večerních hodinách jsme se přesunuli do městečka Ossa, kde jsme byli ubytováni. Druhý den, v pátek 16. března, jsme se rozjeli na knižní veletrh do Lipska, který byl hlavním cílem našeho výletu. Protože byl veletrh obrovský, měli jsme několikahodinový rozchod. Myslím, že každý si tam našel něco, co se mu líbilo.
Odpoledne jsme si ještě prohlédli Lipsko a vydali se zpět do Prahy a Tábora.

Johanka M. (K1)

Sraz byl v 8:30 u Fantovy Kavárny. Cesta trvala cca 3 hodiny. Když jsme dojeli do Drážďan, prošli jsme si staré centrum. Nejdříve jsme došli k obrazárně Zwinger, kde se nachází umění starých mistrů. Zde je krásná zahrada, která se v době naší návštěvy opravovala. Nachází se tu známá Zlatá brána. Kromě obrazů je tu i brnění a sbírka porcelánu. Světoznámý Zwinger patří mezi největší barokní komplex v Německu. Mezi nejvzácnější obrazy patří Sixtinská Madona od Rafaela z roku 1512. Dále jsme viděli krásný výhled na jeden z mostů, který pochází z období gotiky, a na Labe. Poblíž je zeď, na které jsou zobrazeni kurfiřti. Od ní je vidět Národní technické muzeum a protestantský kostel Frauenkirche. Tento kostel je symbolem Drážďan. Byl postaven mezi roky 1726-1743 v barokním stylu. Zničen byl během náletu 13. a 15. února roku 1945. Do roku 1989 sloužili ruiny jako památník. V roce 1989 začala snaha o opravu. Avšak rekonstrukce byla zahájena až v roce 1994, přičemž rekonstrukce exteriéru byla dokončena v roce 2004 a interiéru v roce 2005. Kostel je vysoký 91,20m, má 1706 míst k sezení, 8 historických zvonů, varhany, na které hrával J. S. Bach. Po té jsme šli dál do nového centra, kde jsme měli hodinový rozchod. Moderní obchodní centrum vzniklo roku 2000 a nachází se tu mnoho obchodů. Poblíž obchodního centra je zajímavý kostelík Sv. Kříže.
Čas utíkal a my jsme vyjeli směr Míšeň, ve které se nachází porcelánka z roku1710. Viděli jsme tu muzeum s 300 exponáty. Následovala procházka po městě, kde se sice nachází také zajímavý hrad, avšak cestovní ruch zde moc není. Na večer jsme jeli do městečka Ossa, kde byl malý penzion. Penzion nebyl moc luxusní, ale dalo se to vydržet. Po ránu byla velmi dobrá snídaně a po ní jsme odjeli do Lipska.
V Lipsku jsme měli tříhodinový rozchod na knižním veletrhu, kde měli mnoho titulů knih. Veletrh je umístěn ve velmi moderních prostorách. Po veletrhu následoval krátký rozchod ve městě. Nachází se zde dva kostely: Thomaskirche a Nikolauskirche, kde hrál Johan Sebastian Bach. V kostele Svatého Tomáše je Bach pochován a má tam malou místnost s osobními věcmi. Ve městě stojí také renesanční radnice a mnoha starých domů.